Társaságunk 1990. február 1-én alakult Karussel GMK. néven. Tevékenységünket Hódmezővásárhely, Boróka u. 1. sz. alatt bérelt műhelyben kezdtük egy magyar gyártmányú karusszel esztergagéppel.
Kezdetben a fő irányvonalat; a Szegedi Gumigyár számára gyártott hegtoldatos karimák forgácsolása, valamint a Hódgép Vállalat makói részlege számára az új forgózsámoly gyártás jelentette. A cég alapítója édesapám, Borsos Mátyás ipari- agrármérnökként az országban elsőként ismerte fel a mezőgazdaságban dolgozó gépek forgózsámolyának felújíthatóságában rejlő lehetőségeket. Az új forgózsámolyok gyártása mellett a pótkocsi forgózsámoly felújítás is bevezetésre került tevékenységi körünkbe 1990. májusában.
A következő év végére a felújított pótkocsi forgózsámolyok száma átlépte az 1000 db-ot, valamint az évek során több alkalommal keresetek fel bennünket akkor igen népszerű Weimar T174 forgózsámoly javítás igényével.
Az egyre növekvő méret-, és darabszám igény kiszolgálása érdekében egy új gép vásárlása és átépítése mellett döntött cégünk. Az új gép termelésbe állítását, valamint komoly mérnöki munkát követően cégünk képessé vált a precíz, hőkezelt futópályával rendelkező, köszörülést igénylő, nagy méretű, golyós- és görgős koszorúk teljes körű felújítására is.
1993. tavaszán a hódmezővásárhelyi bérleményt felmondva Szegedre költözött a termelés az egykori Kazánjavító Szövetkezet bérelt gépműhelyébe, egyidejűleg megkezdődtek egy saját tulajdonú telephely építési munkálatai.
1994. elején örömmel foglalta el vállalatunk Szeged, Vágány u. 10. szám alatti telephelyét, mely ma is helyet biztosít tevékenységeink számára.
1995-től a hatályos társasági törvényekhez alkalmazkodva KKT.-ra változott társasági formánk.
1997-ben a forgózsámolyok kitört fogainak pótlására kidolgoztunk egy speciális módszert, mellyel teljes értékű, - teherbíró képességű fogakat tudunk visszaültetni a korábban selejtté vált forgózsámolyokba; a kitört fogak darabszámától függetlenül, bármilyen modulméret esetén.
1999-től gyakorlatban alkalmazunk egy speciális felrakó eljárást, melynek lényege a kikopott edzett réteg pótlása a nagy statikus teherbírású forgózsámolyok futófelületén.
2000-ben egy CNC karusszel esztergapadot vásároltunk az egyre bonyolultabb kontúrvonalú munkadarabok megmunkálhatósága érdekében.
2002-ben vásárolt csúcsnélküli köszörűgéppel megkezdtük a forgózsámolyokba a gördülőelemek gyártását, valamint görgők, csapok, kúpos szegek köszörülését is vállaljuk.
2004. óta jómagam; Borsos Mátyás ifj. gépészmérnökként tevékenyen is részt veszek a mindennapi munkák irányításában.
Társaságunk több mint 25 éves szakmai tapasztalata, folyamatosan fejlesztett technikai és képzett szakmai háttere, erősödő piaci jelenléte, garanciát jelent jelenlegi és új partnereink számára az általunk képviselt minőség megőrzésére.
Célunk, hogy ügyfeleink mindig elégedetten távozzanak tőlünk, így a későbbiekben visszatérőként üdvözölhetjük majd Őket.
Rendkívüli figyelmet fordítunk a partnereinkkel folytatott szakmai konzultációt illetően, az általunk gyártott új és felújított forgózsámolyok beépítési munkálataival kapcsolatban.
Végezetül engedjék meg, hogy cégünk szlogenjével zárjam soraimat:
Borsos Mátyás ifj.
cégvezető
okleveles gépészmérnök